Aanwezig;
Peter Mulder
Tino Dam

Stichting Missing in Action (M.I.A.) heeft besloten om de zoektocht naar de resten van de soldaat toch nog één keer voort te zetten om te kijken of we de resten alsnog kunnen vinden. Zoals eerder beschreven is het vermoeden dat de soldaat is toentertijd door de landeigenaar is aangetroffen op, bovenaan of onderaan het talud. Het plan is om dit talud grondig te onderzoeken.

We beginnen met het schoonharken van het talud. Hierdoor ontdoen we het talud van puin, rommel en afgevallen blad. Er ligt behoorlijk wat rommel op en onderaan het talud en door dit te op te ruimen kunnen we gericht op zoek met de metaaldetector. Peter zoekt met de detector, Tino ruimt de boel op en graaft bij uitslagen. Tijdens het opruimen gebruiken we een bladhark en kijken meteen alle blad na, in de hoop botten te vinden. Het talud is geschat ongeveer 40 á 50 meter lang en het hoogteverschil zal ongeveer 3 meter zijn. Best een behoorlijk oppervlak om te onderzoeken en het kost ons dan ook aardig wat uren.

Wederom vinden we veel hulzen, maar dat is dan ook alles. We zoeken ook nog op het grasveld, maar vinden ook daar alleen maar hulzen en wat muntjes. Aan de hand van de hoeveelheid hulzen is bijna wel met zekerheid te zeggen dat er schietoefeningen hebben plaatsgevonden zoals ooggetuigen ons verklaarde. De hulzen liggen voor een groot deel in een centraal gebied van het veld en dat duid niet op willekeurig schieten.

Het zou nog kunnen zijn dat de soldaat in de buurt ligt van de plek waar de honden van Signi Zoekhonden aansloegen. We hadden goede hoop dat we op de plek waar het schuurtje stond wat zouden vinden, maar niets bleek helaas minder waar. Het zou nog kunnen zijn dat de soldaat naast het schuurtje ligt, maar daar staat een enorme populier waardoor we dat gedeelte niet kunnen onderzoeken.

Rest ons niets anders dan verslag voor de familie op te maken en dit project helaas te sluiten. Zoals bij ieder project staat de deur uiteraard nog op een kiertje, mocht de familie tijdens toekomstige werkzaamheden op het veld wat vinden of als er nieuwe aanknopingspunten naar voren komen. Wij danken de huidige grondeigenaar en opdrachtgever voor haar gastvrijheid en vertrouwen!