PVT. Murray, Vernard R. op de Vermisten Wand, Margraten
Tijdens het doornemen van een Individual Deceased Personnel File (IDPF) van een vermiste soldaat van het 115th Infantry Regiment, 29th Infantry Division, komen we in gerelateerde IDPF’s van andere vermiste soldaten de naam tegen van Vernard R. Murray met ASN 34 887 983, en vragen het IDPF op in Amerika.

Bij controle blijkt dat Pvt. Murray als vermist staat vermeld in de Tweede Wereldoorlog vermistenlijst van het Defense POW/MIA Accounting Agency (DPAA) (voorheen Defense Prisoner of War/Missing Personnel Office (DPMO)). Bij dubbele controle van die vermistenlijst met de database van het American Battle Monuments Commission (ABMC), blijkt echter dat Vernard R. Murray in de jaren 50 is gevonden, positief geïdentificeerd en overgebracht en begraven op een begraafplaats in Tennessee. De volgende gegevens staan vermeld in de database van het ABMC;

Naam:  Vernard R. Murray
 Rang:  Private (PVT.), U.S. Army
 Servicenummer (ASN):    34887983
 Eenheid:  115th Infantry Regiment
 29th Infantry Division
 In dienst:  Tennessee
 Overleden:  Missing in Action or Buried at Sea
 Herdacht:  Margraten American Cemetery and Memorial Nederland
 Wand der Vermisten (Tablets of the Missing)
 Begraven:  Zijn resten zijn gevonden en begraven op een privé
 begraafplaats in Tennessee.

Uit controle met het inmiddels door ons ontvangen IDPF en andere documenten in ons bezit, blijkt Vernard R. Murray inderdaad is gevonden, geïdentificeerd en overgebracht naar Tennessee. We sturen een mail met onze bevindingen naar het ABMC en DPMO en hopen dat de naam van Pvt. Murray wordt verwijderd uit de WWII Service Personnel Not Recovered database.

Update: na enige tijd krijgt Stichting Missing In Action (MIA) de melding dat de naam van Pvt. Murray is verwijderd uit de DPMO WWII Service Personnel Not Recovered database.
De WWII Service Personnel Not Recovered database telt 1 cijfer minder.

Op Fields of Honor Database is meer informatie te vinden over Pvt. Vernard R. Murray.

PVT. Vernard R. Murray

Headstone Vernard R. Murray Cleveland, Bradley County, Tennessee, USA.