Historische informatie:
Nederland viel in Duitse handen in mei 1940. Nijmegen was frontlinie van 17 september 1944 tot februari 1945. De begraafplaats welke was gecreëerd door het No. 3 Casualty Clearing Station RAMC tijdens Operatie Market Garden, ligt in een bebost gebied beter bekend als Jonkers Bosch. Hiervan is ook de naam afgeleid. Er liggen hier vele soldaten begraven die omgekomen zijn tijdens de winter van 1944 / 1945 in de omgeving van Arnhem. Die omgeving was toen bezet door XXX Corps en het grootste deel van het Britse leger was ingegraven langs de Maas.

Op begraafplaats Jonkerbos liggen 1,629 Commonwealth graven uit de Tweede Wereldoorlog, waarvan 99 ongeïdentificeerd en 13 van een andere nationaliteit.

Groot Brittannië    1.385
 Canada  88
 Australië  34
 Nieuw Zeeland  21
 Polen  6
 België  5
 Nederland  1
 Rusland  1
 Ongeïdentificeerd    99

Bereikbaarheid:
De stad Nijmegen ligt ten zuiden van Arnhem en Jonkerbos begraafplaats ligt in het zuidwestelijke deel van de stad. Vanaf de A73 / E31, sla af bij knooppunt Lindenholt, het kruispunt met de A326 / N326. Volg de A326 / N326 in de richting van Nijmegen. Ga bij twee rotonden rechtdoor tot u bij een kruispunt komt. Hier slaat u rechtsaf in “Weg Door Jonkerbos”. Volg deze weg onder de spoorweg door en een rechter bocht.
Net na deze bocht dient u linksaf te slaan de Oude Mollenhutseweg in, waar even verderop de begraafplaats aan uw rechterhand ligt.

Begraafplaats Jonkerbos
Burgermeester Daleslaan 35
6532 CL Nijmegen

Database van personen begraven op Jonkerbos: Jonkerbos database Commonwealth War Graves Commision CWGC.