Bestuur Stichting Missing In Action (M.I.A.) Nederland

Tino Dam
Bestuurslid - Voorzitter en webmaster Stichting Missing In Action (M.I.A.), Nederland.

Kreeg interesse in de Tweede Wereldoorlog toen hij een jaar of 14 was. Een vriend verzamelde attributen uit deze tijd en bezocht regelmatig beurzen. Destijds was Tino woonachtig in Arnhem en ging regelmatig zoeken met de metaaldetector. Momenteel is hij werkzaam in de burgerluchtvaart, waar hij de andere bestuursleden van Stichting Missing In Action (M.I.A.) heeft ontmoet. Door de gedeelde interesse in de Tweede Wereldoorlog en vriendschap is Stichting Missing In Action (M.I.A.) ontstaan.

Lees meer over Tino Dam

Peter Mulder
Bestuurslid - Secretaris Stichting Missing In Action (M.I.A.), Nederland.

Kreeg interesse in de Tweede Wereldoorlog toen hij een jaar of 11 was. Tijdens het zoeken naar oude pijpenkoppies vond hij een Amerikaanse helm. Sinds die tijd heeft het zoeken naar spullen, het speuren met een metaaldetector en de verhalen uit Tweede Wereldoorlog hem niet meer los gelaten. Ook hij is momenteel werkzaam in de burgerluchtvaart. Verder gaat zijn interesse uit naar wapens uit de Tweede Wereldoorlog.

Lees meer over Peter Mulder

Ton de Louw
Bestuurslid - Penningmeester Stichting Missing In Action (M.I.A.), Nederland.

De interesse in alles wat met de Tweede Wereldoorlog heeft te maken, stamt al van de lagere schooltijd. Bunkers in de omgeving hadden een natuurlijke aantrekkingskracht. Boeken over de oorlog stonden thuis in de boekenkast. In het dagelijkse leven is Ton werkzaam in de liftenindustrie.

Lees meer over Ton de Louw

Bart van der Sterren
Vrijwilliger - Stichting Missing In Action (M.I.A.), Nederland.

De interesse in de Tweede Wereldoorlog begon al in zijn jeugd. Hij kan zich nog goed de Tweede Wereldoorlog boeken in zijn vaders boekenkast herinneren. Bart heeft de naam van Cliffe H. Wolfe en het graf van Hans Bergmayr geadopteerd op Margraten American Cemetery & Memorial. Cliffe H. Wolfe staat op de vermistenwand op Begraafplaats Margraten en tijdens zijn zoektocht naar deze T/SGT heeft hij de leden van Stichting Missing In Action (M.I.A.) ontmoet.

Lees meer over Bart van der Sterren.

Jurgen Uffink
Vrijwilliger - Stichting Missing In Action (M.I.A.), Nederland.

Als geboren Arnhemmer en getogen Oosterbeeker kreeg hij op jonge leeftijd al veel mee over de Slag om Arnhem. Met name die Slag om Arnhem heeft hem altijd al zeer geïnteresseerd. Via internet kwam hij bij de stichting terecht en is sindsdien vrijwilliger om zo een bijdrage te kunnen leveren bij het opsporen van vermiste Tweede Wereldoorlog soldaten.

Lees meer over Jurgen Uffink.

John Potter
Vrijwilliger - Stichting Missing In Action (M.I.A.), Nederland.

Onderzoeker en analist John heeft een breed scala aan ervaring, vaardigheden en een passie voor de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog en zijn soldaten. Hij past geometrische technieken toe op zijn onderzoek en veldoperaties.

Lees meer over John Potter.

De leden van Stichting Missing In Action (M.I.A.) hebben interesse en kennis van alles wat tussen 1930 en 1945 op oorlogsgebied plaats heeft gevonden. Sommige leden hebben meer materiële kennis (bijvoorbeeld van munitie, wapens en uitrusting), terwijl andere weer kennis op het gebied van oorlogsstrategie en tactiek (aanvalstechnieken, verdedigingstechnieken, linie opbouw en dergelijke). Door de verschillende kennis te bundelen, probeert Stichting Missing In Action (M.I.A.) te visualiseren wat er op bepaalde plaatsen gebeurd zou kunnen zijn. Het lezen van rapporten, ooggetuige verslagen en dagboeken, kan een redelijk reëel beeld schetsen van bepaalde situaties.

Sinds april 2018 zijn Tino Dam, Peter Mulder, Ton de Louw en Bart van der Sterren officieel Defense POW/MIA Accounting Agency (DPAA) vrijwilligers. Onderstaande insigne gekregen zij tijdens een van de DPAA en Stichting Missing In Action (M.I.A.) gezamelijke inspanningen een vermiste soldaat thuis te krijgen.

Stichting Missing In Action (M.I.A.) DPAA Vrijwilligers Insigne

DPAA and Stichting Missing In Action M.I.A. tijdens een project in 2018