Ton de Louw - penningmeester Stichting Missing In Action, Nederland.

De interesse in alles wat met de Tweede Wereldoorlog heeft te maken, stamt al van de lagere schooltijd. Bunkers in de omgeving hadden een natuurlijke aantrekkingskracht. Boeken over de oorlog stonden thuis in de boekenkast.

Door het contact met een groep van gelijkgestemden begon zo’n 15 jaar geleden de fascinerende hobby van het zoeken met een metaaldetector. Door zoektochten met de detector wordt het verleden tastbaar en begint de geschiedenis te leven. Soms vind je bewijs van WOII gevechtshandelingen maar ook stukjes van het leven van de soldaat in het veld. Denk aan folieverpakkingen van tandpasta, limoenpoeder voor vitaminedrankjes en zelfs tandenborstels. De hoeveelheid granaatscherven doen je enigszins beseffen wat de manschappen in het veld hebben moeten ervaren. Het is weleens goed om stil te staan bij alle horror die zij hebben moeten ondergaan voor onze vrijheid.

“Let’s not forget!”

Ton de Louw, 2008
Penningmeester Stichting Missing In Action (M.I.A.), Nederland.

Sinds april 2018 is Ton de Louw een officieel Defense POW/MIA Accounting Agency (DPAA) vrijwilliger.
Onderstaande insigne heeft hij gekregen tijdens een van de DPAA en Stichting Missing In Action (M.I.A.) gezamelijke inspanningen een vermiste soldaat thuis te krijgen.

Stichting Missing In Action (M.I.A.) DPAA Vrijwilligers Insigne