De missie van het Defense POW/MIA Accounting Agency is om zoveel mogelijk verantwoording af te leggen voor Amerikaans vermist personeel uit conflicten in het verleden met hun families en de natie. Binnen deze missie zoekt het DPAA naar vermist personeel uit de Tweede Wereldoorlog (WOII), de Koreaanse oorlog, de oorlog in Vietnam, de Koude Oorlog, de Golfoorlogen en andere recente conflicten. DPAA’s onderzoeks- en operationele missies omvatten coördinatie met honderden landen en gemeenten over de hele wereld.

Op dit moment zijn er dan 82.000 Amerikanen uit de Tweede Wereldoorlog, de Koreaanse oorlog, de oorlog in Vietnam, de Koude Oorlog en de Golfoorlogen / andere conflicten. Van de 82.000 vermisten bevindt 75% van de verliezen zich in de Indo-Pacific en meer dan 41.000 van de vermisten worden verondersteld verloren op zee (dat wil zeggen scheepsverliezen, te water geraakte vliegtuigen, enzovoort).

Korte film over het Defense POW/MIA Accounting Agency (DPAA)

Bezoek de DPAA website voor meer informatie.
www.DPAA.mil